برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

ویژگی Filmmaker Mode

ویژگی Filmmaker Mode

ویژگی Filmmaker Mode

شکل- ویژگی Filmmaker Mode

تلویزیون‌ های UHD در سال ۲۰۲۰ از ویژگی Filmmaker Mode برخوردار خواهند بود.


انجمن تلویزیون‌های UHD چندی پیش UHD Aliiance، ویژگی Filmmaker Mode را معرفی کرده بودند. به‌گفته‌ی انجمن مذکور، این ویژگی از سال جاری در تلویزیون‌های UHD سامسونگ و فیلیپس دردسترس کاربران خواهد بود.
انجمن تلویزیون‌های UHD اعلام کرده است محصولات دو شرکت سامسونگ و فیلیپس از سال ۲۰۲۰ از ویژگی Filmmaker Mode پشتیبانی خواهند کرد. ویژگی Filmmaker Mode یا حالت فیلم‌ساز قابلیتی است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند فیلم را به‌گونه‌ای تماشا کنند که فیلم‌ساز می‌خواسته آن را نشان دهد. به بیان بهتر، در این حالت از افکت‌ها و حالت‌هایی خبری نیست که در دستگاه‌های نمایشی نظیر تلویزیون روی فیلم اعمال می‌شود.

حالت فیلم‌ساز در تلویزیون‌های سامسونگ و TP Vision (تولیدکننده‌ی تلویزیون‌ها با برند فیلیپس) و Kaleidescape اضافه می‌شوند. بزرگان دیگر این بازار ازجمله ال‌جی و پاناسونیک نیز به استفاده از این تکنیک در تلویزیون‌های خود علاقه‌مند هستند. به‌عنوان مثال، ال‌جی اعلام کرده است تلویزیون‌های ۴K و ۸K که برای عرضه در سال ۲۰۲۰ طراحی شده‌اند، به فناوری Filmmaker Mode مجهز خواهند بود.

بسیاری از سازندگان ازجمله ال‌جی و پاناسونیک و ویزیو تأیید کرده‌اند حالت فیلم‌ساز به‌صورت خودکار در تلویزیون‌های آن‌ها فعال خواهد شد و بهترین تصاویر مدنظر کارگردانان به‌نمایش درخواهد آمد. باوجوداین، برندهای یادشده به مدل‌های دقیق تلویزیون‌های پشتیبانی‌کننده از Filmmaker Mode اشاره‌ای نکرده‌اند و در‌این‌میان، جای خالی شرکت‌هایی نظیر سونی و TCL نیز حس می‌شود.

تلویزیون‌های UHD

هدف از قابلیت Filmmaker Mode نمایش تصاویر با وفاداری به فیلم‌برداری اصلی و روان‌بودن و ارائه‌ی جزئیات به‌صورت واقعی است. در‌حال‌حاضر، بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار به‌صورت پیش‌فرض ویژگی موسوم به Motion Smoothing را در فیلم‌ها اعمال می‌کنند. تلویزیون‌ها با استفاده از این قابلیت، به‌صورت مصنوعی فریم‌ریت فیلم را افزایش می‌دهند تا محتوا به‌صورت روان‌تری برای کاربر نمایش داده شود. بسیاری از فیلم‌ها به‌صورت پیش‌فرض با نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری می‌شوند؛ حال‌آنکه نرخ نوسازی در اغلب تلویزیون‌های HD همان ۶۰ فریم‌برثانیه است.
انجمن تلویزیون‌های UHD قصد دارد این قابلیت را به‌صورت پیش‌فرض در تلویزیون‌ها فعال کند؛ درنتیجه به ورود کاربران به تنظیمات پیچیده نیازی نخواهد بود. ناگفته نماند در برخی از تلویزیون‌ها، این فناوری به‌صورت حالت پیش‌فرض تصویر در تنظیمات قرار خواهد گرفت که در‌این‌صورت، کاربران می‌توانند به‌صورت دستی آن را از بخش تنظیمات تصویر تلویزیون فعال کنند.

امکان ارائه‌ی حالت Filmmaker Mode به‌صورت به‌روزرسانی نرم‌افزاری در تلویزیون‌ها وجود نخواهد داشت و به‌گفته‌ی سازندگان تلویزیون، فقط تلویزیون‌های جدید و شرکت‌هایی خاص از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد؛ بنابراین، تنها در برخی از تلویزیون‌های سال ۲۰۲۰ شاهد این حالت جذاب خواهیم بود. پس، اگر می‌خواهید از حالت فیلم‌ساز بهره ببرید، باید صبر کنید تا تلویزیون‌های مجهز به این قابلیت به بازار عرضه شوند.

شماری از کارگردانان مطرح سینما همچون جیمز کامورن، جی‌جی آبرامز، رایان کوگلر، مارتین اسکورسیزی و کریستوفر نولان از چنین ویژگی در تلویزیون‌ها استقبال کرده‌اند. به‌اعتقاد این کارگردانان، وجود ویژگی Filmmaker Mode باعث می‌شود بیننده فیلم را به‌گونه‌ای مشاهده کند که مدنظر کارگردان بوده است.

source

تماس مستقیم