برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

سینمای خانگی چیست ؟خرید سینمای خانگی خوب

سینمای خانگی چیست؟

باید گفت که نمی توان سینمای خانگی را به راحتی توصیف کرد . اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم سینمای خانگی ترکیبی است از یک سری اجزا که به منظور شکل گیری حس لذت تماشای یک فیلم در سالن تئاتر در کنار هم جمع آمده اند .

هنگامی که شما فیلمی را در سینمای خانگی تماشا می کنید ، حس غوطه وری در تجربه آن لحظات فیلم بسیار بیشتر از زمانی که آنرا در یک تلویریون معمولی می بینید منتقل می شود . تعداد اجزای اصلی کمی هستند که تماشای تلویزیون را از رفتن به سینما متفاوت می سازند .

یکی از بزرگترین عوامل متفاوت سازنده این جریان صدا ست . هنگامی که شما یک فیلم را در محیط سالن تماشا می کنید موسیقی و صدا و دیالوگ ها را تنها از پرده دریافت نمی کنید ، بلکه آنها را در اطراف خود احساس می کنید .

می دانید که یک فیلم  استاندارد با ضبط خوب روی پرده دارای سه بلندگوی پخش صدا در پشت پرده است – یکی از آنها در سمت راست و یکی در سمت چپ و دیگری در وسط – و چند بلندگوی مختلف در سایر قسمت های سالن گسترده شده اند .

در سیستم صدای سه بعدی بخش های مختلف تراک های صوتی را از مکانهای مختلف می شنوید . به طور مثال هنگامی که کسی از سمت راست پرده چیزی بگوید شما این گفته را در آن سمت بیشتر می شنوید .

در فیلمی چون جنگ ستارگان شما صدای غرش پرواز را از مقابل سالن تا پشت سر با کیفیتی می شنوید که احساس می شود یک سفینه فضایی به سمت دوربین آمده و از پرده بیرون می زند . شما بیشتر درگیر جو فیلم می شوید زیرا که احساس می کنید درون دنیای فیلم قرار دارید .

اصل مهم دیگر در یک سالن تئاتر ابعاد بزرگ پرده فیلم است . چرا که شما در یک فضای تاریک می نشینید و جریان فیلم را در ابعادی بزرگتر از واقعیت تماشا می کنید .

کیفیت بالاتر تصویر از دیگر دلایل رفتن به سینماست . پروژکتورهای فیلم   تصاویر بزرگ ، واضح و روشنی را ارائه می دهند .

در حقیقت تصاویر بسیار واضح تر از چیزی هستند که ما در یک تلویزیون معمولی۲۱ اینچ می بینیم و در نتیجه تصاویر سیال تر و پویاتر به نظر می رسند اگر چه که ممکن است چنین چیزی را به طور آگاهانه تشخیص ندهیم اما همین مهم تفاوت قابل توجهی را به وجود می آورد که انگیزه تماشای فیلم در سالن را بیشتر می سازد  .

ایده اصلی طراحی دستگاهی به نام سینمای خانگی خلق این المانها با استفاده از امکانات موجود یک خانه است .

شما به چه چیزی نیاز دارید ؟

برای داشتن یک سینمای خانگی می بایست المانهای مذکور را در کنار هم داشته باشیم و برای بهره مندی از بالاترین سطح کیفیت تماشا می بایست حداقل موارد زیر را داشته باشیم :

– یک صفحه تلویزیون بزرگ ( که حداقل ۲۷ اینچ باشد ) با وضوح تصویر بالا

– حداقل ۴ بلندگو

– تجهیزات لازم برای شکستن امواج صدای فراگیر و ارسال آن به بلندگوها

مضاف بر داشتن تصویر شفاف ، شما به مکانی نیاز دارید که این تجهیزات را در آن مرتب نمایید و در نهایت کیفیت یک سیستم خوب سینمای خانگی به میزان پولی که شما هزینه می کنید بستگی دارد و اینکه چه میزان فضاهای انتخابی شما شرایط لازم را داشته باشد .

شکل - سینمای خانگی

سینمای خانگی چیست؟

اگر قصد ندارید تا هزینه بالایی را برای خرید یک سینمای خانگی صرف کنید و قبلا تلویزیونی را در ابعاد مناسب خریده اید و همچنین یک دستگاه استریو دارید ، می توانید سیستم خود را توسط یک جفت بلندگوی نسبتا ارزان و سایر اجزای مورد نیاز به یک سیستم خانگی خام تبدیل کنید .

در ادامه نگاهی داریم به انواع تلویزیون ها ، دریافت کننده های صدای فراگیر ، بلندگوها و دستگاه های ضبط .

نکته اصلی که مجموعه سینمای خانگی را از تلویزیون های معمولی جدا می سازد ، صدای فراگیر( (Surround Soundاست . برای دریافت یک صدای شایسته شما به ۲ تا ۳ بلندگو در اطراف و پشت نیاز دارید .

سیگنال های صوتی به کانال های چند گانه منشعب می شوند تا اینکه صدای متنوعی از درون بلندگوها خارج گردد .

برجسته ترین صدا از درون بلندگوهای جلویی بیرون می آید . وقتی که از فرد یا چیزی در سمت چپ تصویر صدا در بیاید شما این صدا را در بلندگوهای چپ دستگاه قویتر می شنوید . بلندگوی سوم در مرکز قرار می گیرد ، تنها در پایین یا بالای صفحه تصویر.

این بلندگوی مرکزی بسیار با اهمیت است چرا که صداهایی را که از بلندگو های چپ و راست بیرون می آید قوی می سازد . این بلندگو تمامی مکالمات و افکت های صدای جلو را پخش می کند تا بنظر برسد که این صداها از وسط صفحه تصویر بیرون می آید ( بیش از آنکه از اطراف به گوش برسد ) .

بلندگوی عقبی ، انواع مختلف صداهای زمینه را در فیلم پوش می دهد ( نظیر پارس سگ ، صدای جوی آب ، پرواز هواپیما در بالای سر و غیره ) . در عین حال آنها با بلندگوهای جلو عمل می کنند تا به شما حس حرکت بدهند ( صدا از جلو شروع شده و به عقب حرکت می کند ) .

چطور تمام این صداها از هم تفکیک می شوند ؟

این کار توسط گیرنده صوتی/تصویری Audio/Video Receiver که قلب واقعی سینمای خانگی است انجام می پذیرد .

تعمیرگاه تلویزیون شارپ

 تلفن : ۶۶۷۰۸۵۰۰ – ۶۶۷۱۶۶۰۱ – ۶۶۷۲۷۷۶۶

منبع


تماس مستقیم