برای مشاهده یافته ها از کلید Enter و برای خروج از کلید Esc استفاده کنید.

تلویزیون های جدید سامسونگ

با تلویزیون های جدید سامسونگ سطح تازه‌ای‌ از لذت بصری را تجربه کنید

تلویزیون های جدید سامسونگ از قابلیت‌های پیشرفته و جدیدی بهره می‌برند که کاربران با آنها می‌توانند سطح تازه‌ای‌ از لذت بصری را تجربه کنند.

تلویزیون‌ها در سالی که به پایان آن نزدیک می‌شویم به عنوان قلب سرگرمی خانه‌ها مسئولیت بزرگی را برعهده داشتند. بسیاری از اعضای خانواده‌ در زمان قرنطینه خانگی ساعت‌های زیادی را پای تلویزیون‌ها سپری کردند و با دیدن فیلم‌ها، سریال‌ها، مسابقات ورزشی، انجام بازی‌های ویدیویی و… لحظات و احساسات مختلفی را تجربه کردند.

در این سال همچنین محتواهای پلتفرم‌های VOD توسعه بیشتری پیدا کردند تا در کنار شبکه‌های تلویزیونی، دنیایی از محتواهای متنوع به کاربران عرضه شود. با این اتفاقات در سال جدید تلویزیون‌ها نقش متفاوتی را در خانه‌ها برعهده خواهند داشت و به عنوان یکی از پرکاربردترین و هوشمند‌ترین لوازم خانگی، می‌بایست قابلیت‌هایی جدید را به بینندگان ارائه دهند. قابلیت‌هایی که کاربران به کمک آنها می‌توانند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و لذت‌بخش از جعبه‌ جادویی خانه خود داشته باشند و بهترین استفاده ممکن را از آن ببرند. در ادامه مروری داشته‌ایم بر مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در سال جدید به کمک آنها می‌توان سطح تازه‌ای‌ از لذت بصری را تجربه کرد.

قابلیت‌های مهم تلویزیون های جدید سامسونگ

بزرگتر بهتر است

تلویزیون‌های بزرگ در دوران کنونی به یک نیاز تبدیل شده تا تماشاگران شکل جدیدی از واقعیت و جزئیات تصویر را تجربه کنند. با افزایش وضوح تصاویر فیلم‌ها و مسابقات‌ ورزشی درخواست‌ها برای در اختیار داشتن یک تلویزیون بزرگ در خانه فراگیرتر از قبل شده است.

بر اساس تحقیقاتی که بخش مصرف کنندگان شرکت سامسونگ انجام داده، ارتقا ابعاد تلویزیون، اصلی‌ترین علت تغییر و خرید تلویزیون جدید است. برای کاربرانی که تلویزیون‌های کوچک‌تر را خریداری می‌کنند، احساس پشیمانی بابت نخریدن تلویزیون‌های بزرگ یک اتفاق معمول است که در بسیاری از زمان‌ها به خصوص هنگام تماشای مسابقات ورزشی پیش می‌آید.

واقعیت است که هرچه صفحه تلویزیون شما بزرگتر باشد، ارزش و قابلیت‌های کیفیت تصویر آن راحت‌تر دیده می‌شود. نکته کلیدی اینجاست که توازن بین اندازه و وضوح تصویر به تعداد پیکسل‌های صفحه تلویزیون مرتبط است. در نتیجه هرقدر تلویزیون بزرگتر باشد، وضوح تصویر از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. تلویزیونی مثل مدل Q60R سامسونگ ۸.۳ میلیون پیکسل را در خود جا داده است. وجود این تعداد پیکسل‌ها وضوحی غیر قابل تصور را در تلویزیون صفحه بزرگ شما رقم می‌زند و با ارائه تصویری بزرگتر و واقعی‌تر تجربه بصری فراگیری که می‌بینید را تقویت می‌کند.

پشتیبانی از HDR

شکل2 - بهره‌مندی از قابلیت HDR تصاویر

فناوری دامنه دینامیکی بالا یا HDR (high dynamic range)، استاندارد جدید ضبط و پخش فیلم‌هاست که قادر است تصاویر را با کنتراست بسیار بالا و میزان روشنایی و درخشندگی بالا نشان دهد. در این فناوری که از از عملکرد پیچیده چشم انسان الهام گرفته شده، میزان نور و رنگ خروجی تلویزیون به گونه‌ای تنظیم شده تا ریزترین و جزئی‌ترین اختلاف رنگی دیده شود و رنگ‌های سیاه و سفید واقعی‌تر و طبیعی‌تری را خواهیم دید. با بهره‌مندی از قابلیت HDR تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون بسیار به آنچه چشم اسکن می‌کند نزدیک است و همه جزئیات، رنگ‌های دقیق و تفکیک شده را می‌توان در تلویزیون دید.

محتواهای HDR در طی یکی دو سال اخیر گسترش بیشتری پیدا کرده و از آن به عنوان فرمت آینده دنیای سینما و سرگرمی یاد می‌شود.

قابلیت‌ HDR در تلویزیون های سری پرچمدار QLED و همینطور مدل‌های UHD 4K و P UHD سامسونگ پشتیبانی می‌شود. TU8500 یکی از تلویزیون های سری UHD 4K سامسونگ است که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند.

این تلویزیون بالارده سامسونگ مجهز به فناوری «رنگ‎های واضح دینامیکی» یا Dynamic Crystal Color است که می‎تواند شفافیت و تفکیک رنگ‌ها را با قدرت زیاد در همه صحنه‌‎ها انجام دهد. به این ترتیب در صحنه‎هایی مانند غروب خورشید که کل صحنه با رنگ‎های بسیار نزدیک، مثلا انواع طیف‌های رنگ قرمز، پوشیده می‌‏شود، شما می‌‏توانید تمامی رنگ‌‎ها و طیف‌‎ها را به صورت کاملا قابل تمایز مشاهده کنید. یعنی حتی در این صحنه‌‎ها هم هیچ جزییاتی از نگاه شما مخفی نخواهد ماند.

وضوح ۴K

رزولوشن و وضوح تلویزیون پس از اندازه صفحه نمایش احتمالا مهم‌ترین عامل در انتخاب یک مدل خواهد بود. با وجود این که امروزه تلویزیون‌های ۸K هم به بازار آمده و رواج پیدا کرده اما در حال حاضر تعداد فیلم‌ها و سریال‌های ۴K رشد بیشتری پیدا کرده و بسیاری از فیلم‌ها را می‌توان با این وضوح به تماشا نشست. امروزه با داشتن یک اینترنت پرسرعت می‌توانید در مدت زمانی کوتاه یکی از آنها را دانلود کنید و از تماشای فیلم مورد علاقه‌تان با کیفیتی چشم‌نواز و خیره‌کننده لذت ببرید.

عبارت ۴K به رزولوشنی در تلویزیون اشاره دارد که حتی از ۱۰۸۰p هم بالاتر است و می‌تواند تصاویری دقیق و با کیفیت را به بیننده عرضه کند. کیفیت و رزولوشن تصویر در تلویزیون‌های ۴K یا UHD نسبت به تلویزیون‌های FHD چهار برابر بیشتر است. این کیفیت زمانی خیلی جذاب‌تر می‌شود که آن را با HDR ترکیب کنیم که حتی جزییات کامل را در روشن‌ترین سفید و تیره‌ترین مشکی هم به صورت دقیق به بیننده نشان می‌دهد. ویژگی HDR در کنار کیفیت تصویر ۴K در تلویزیون‌های QLED، UHD 4K و P UHD این تلویزیون‌ها را به مجموعه‌ای کامل از شاخص‌های کیفیت تصویر برای نمایش فیلم، بازی و سرگرمی تبدیل کرده است.

توجه به سه قابلیت ابعاد تلویزیون، پشتیبانی از قابلیت‌های پیشرفته مثل HDR و برخورداری از وضوح ۴K کمک می‌کند تا در سال جدید تلویزیونی با برترین ویژگی‌ها و مزیت‌ها را در خانه خود داشته باشید.

Source

تماس مستقیم